رهن و اجاره دفتر اداری
رهن و اجاره دفتر اداری : بارها به این نکته اشاره کرده ایم که انجام معاملات و خرید و فروش ملک برای افراد عادی کار آسانی نیست . زیرا اشخاص کلاهبردار و سودجو در کمین این افراد هستند . و فقط با یک غفلت کوچک و نا آگاهی امکان دارد که سرمایه افراد بی اطلاع از بین برود. حال در نظر بگیرید که این ملک تجاری یا صنعتی بوده و از ارزش بالایی برخوردار باشد ، مثلا تصور کنید شخصی را که به دنبال خرید کارخانه ای بزرگ و خط تولیدی عظیم است ، یا صنعتگری به دنبال رهن و اجاره کارگاه برای راه اندازی کسب و کار خود میباشد.
شما برای خرید یک دفتر کار یا رهن و اجاره ی دفتر موقعیت ان ملک اداری به چه ویژگی هایی توجه میکنید؟
قیمت فروش یا اجاره ی آن؟
فاصله ی ملک با محل زندگی خود؟
ممکن است با خود بگویید یک ملک اداری یا دفتر کار خوب ، باید تمام این ویژگیها را داشته باشد.
اما جالب اینجاست که فقط اینها کافی نیست بلکه باید نکات مهمتری را هم در نظر بگیرید که البته ممکن است این نکات با توجه به نیاز هر فرد و فعالیت و شغل وی متفاوت باشد..
قبل از مسئله ی خرید یا رهن و اجاره دفتر اداری باید بدانید که ملک اداری معمولاً یک آپارتمان است و به ملکی گفته میشود که شهرداری خود به آن مجوز اداری داده است. میتوان از این املاک به صورت قانونی و رسمی برای راهاندازی دفاتر مختلف اداری استفاده کرد. پس در این حالت شما در واقع ملکی را خریداری میکنید که هدف از ساخت آن صرفاً انجام فعالیتهای کاری و ایجاد دفتر کار بوده است.
اما موارد دیگری نیز در این بین وجود دارد که با عنوان ملک با موقعیت اداری به فروش یا اجاره میرسد.
خب بهتر است ببینیم منظور از ملک با موقعیت اداری چیست. برخی از آپارتمانها و ساختمانها هستند که مجوزی از شهرداری برای تبدیل به ملک اداری دریافت نکرهاند. اما با این وجود موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک دفتر کار دارند.
این ساختمانها معمولاً در خیابانهای پرتردد واقع شده و به خاطر موقعیتی که دارند. به این ملکها، موقعیت اداری میگویند. پس اینگونه ملکها در واقع با هدف تبدیل شدن به دفتر کار ساخته نشدهاند بلکه مسکونی. بوده ولی از نظر جغرافیایی موقعیتی مناسب داشته و دسترسی به آنها راحت است و میتوانند یک دفتر کار مناسب باشند.
خب با توجه به توضیحات فوق ، ملک اداری ملکی است که شهرداری به آن مجوز اداری داده اما ملک با موقعیت اداری منظور ملکی است که مجوز ندارد اما موقعیت آن برای تبدیلشدن به دفتر کار مناسب است.
بنابراین اگر در فکر یک ملک اداری هستید و قصد اجاره یا رهن دارید باید موقعیت اداری رهن و اجاره را مدنظر داشته باشید. شاید یک ساختمان موقعیت اداری رهن یا اجاره خوبی داشته باشد که نباید از آن غافل شد. همچنین ممکن است قصد خرید داشته باشید که باید به موقعیت اداری فروش آن هم توجه کنید تا در ادامه دچار مشکل و دردسر نشوید.
البته نباید از این نکته غافل شد که با توجه به سلایق متفاوت خریداران و تنوع در ساخت دفاتر اداری ، هر فرد برای خرید یا رهن و اجاره ی دفتر اداری فاکتور های زیادی را مد نظر دارد .
برای مثال دسترسی های شهری و عمومی یکی ازین نکات میباشد . دفتر کار در منطقه ای که دسترسی راحت و آسان به نیاز ها مرتبط داشته باشد میتواند به عنوان یک گزینه مهم مورد بررسی قرار بگیرد ، دسترسی به بانکها برای انجام عملیات بانکی ، دسترسی به حمل نقل برای جابه جایی راحت به سطح شهر و …البته بعضی از این ویژگی ها عمومی نیستند و به موضوع فعالیت شما و شغل و کسب و کارتان مربوط میشود. پس از مهمترین موارد در انتخاب برای خرید یا رهن و اجاره ی دفتر اداری موقعیت مکانی آن است .
خب طبیعتا ارائه ی هر چیزی ارزش آن کار را تعیین میکند .در موسسات املاک صنعتی و مشاور املاک ها در زمینه ی سرویس دهی به مشتریان خیلی باید دقت داشته و مانور داد.
بارها اتفاق افتاده که یک ملک ثابت را به یک مشتری ثابت مشاوران ارائه میدهند اما فقط یکی از آن ها میتواند آن ملک را به مرحله ی فروش برساند با اینکه سایر همکاران نتوانسته اند به این مرحله از کار برسند . این موضوع نشان از قدرت سرویس و ارائه ملک آن مشاور است. برای اینکه به یک مشاور حرفه ای تبدیل شوید باید یاد بگیرید که به مشتریان خود درست سرویس بدهید.